کد خبر: 1239871
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸

جوان آنلاین: رئیس جبهه اصلاحات در توییتی اعلام کرد که جبهه اصلاحات دخالتی در تصمیم‌گیری‌های رئیس‌جمهور منتخب ندارد، اما یک روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب که در کارگروه‌های تعیین وزرای دولت جدید حضور دارد، ادعای او را تکذیب کرد. همین موضوع باعث شد بحث‌هایی در میان فعالان مجازی اصلاح‌طلب به دفاع از یکی از طرفین شکل بگیرد. 
آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات می‌گوید که این جبهه دخالتی در تصمیم‌گیری‌های مسعود پزشکیان نخواهد داشت. او در مطلبی که در شبکه ایکس (توییتر) و به بهانه آنچه وجود «برخی شبهه‌ها» نامیده، آورده که «جبهه اصلاحات ایران بنای دخالت در تصمیم‌گیری دکتر پزشکیان را نداشته و نخواهد داشت» و موضع جبهه اصلاحات را این‌گونه بیان کرده است: «موضع ما در برابر دولت ایشان، حمایت، نظارت و پرسشگری و مبنای قضاوت ما، تحقق خواست مردم ایران است.»
این توییت او با اعتراضات فعالان مجازی از جریان‌های مختلف سیاسی مواجه شد. از جمله یک کاربر در پاسخ به او، به نامه اخیر محسن حاجی میرزایی (از مسئولان ارشد ستاد پزشکیان که دفتر او در نهاد ریاست جمهوری را تحویل گرفته است) به سران احزاب اصلاح‌طلب اشاره کرد و آن را متفاوت با ادعای آذر منصوری دانست و سپس در ادامه نوشت: «یا شما دروغ می‌گویید یا دکتر پزشکیان به شما میدان ندادند، یا هم فیلم شماست تا مثلاً حواس‌ها پرت شود تا شما کارتان را کنید.»
حرف بیراهی هم نیست، زیرا حاجی میرزایی در نامه رسمی دو روز پیش با سربرگ دفتر رئیس‌جمهور منتخب، خطاب به سران احزاب اصلاح‌طلب، ضمن بیان حدود ۲۰ شاخص برای تعیین و انتخاب اعضای هیئت دولت، آورده بود که «سپاسگزار می‌شویم گزینه‌های پیشنهادی نهاد ارزشمندتان برای کابینه را به همراه رزومه، سرفصل اهداف و رویکرد‌های موردنظر "در حد یک صفحه" تا پایان وقت اداری روز یک‌شنبه مورخ ۲۴ تیر ارسال فرمایید تا در ساز و کار تعیین شده مورد ارزیابی قرار گیرند.» جبهه اصلاحات ایران تشکیلاتی برآمده از احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب است و همین نامه می‌تواند نقش آن‌ها در شکل‌گیری دولت مسعود پزشکیان را نشان دهد. 
یک کاربر هم از آذر منصوری خواسته بود تا مسئولیت کارآمدی یا عدم کارآمدی دولت را بپذیرد و تأکید کرده بود که «مگر می‌شود نامزد معرفی کنید بعد با فرافکنی به منظور از زیر بار مسئولیت دولت شانه خالی کردن در ظاهر اعلام کنید کاره‌ای نیستید تا اگر شکستی پیش آمد، خود را دور نگه دارید؟»
از این قسم اعتراضات به آذر منصوری ذیل مطلبش و در میان نظرات بسیار زیاد بود، اما آنچه بیشتر بازتاب یافت، نقل قول علی اصغر شفیعیان، مدیر مسئول سایت اصلاح‌طلب انصاف نیوز در این زمینه بود. شفیعیان خود در کارگروه‌های انتخاب وزرا عضو است. او بدون خطاب قرار دادن آذر منصوری نوشت: «جبهه اصلاحات ایران در تمام کارگروه‌های تصمیم‌گیری درباره اعضای کابینه عضو دارد و لذا دخالت داده شده است» و هشتگ شفافیت را هم ضمیمه مطلبش کرد. در واقع او صداقت منصوری، رئیس جبهه اصلاحات را به چالش کشید!
یک تحلیلگر سیاسی هم پاسخی تفصیلی‌تر برای آذر منصوری نوشت و تأکید کرد که این موضع جبهه اصلاحات، حرفه‌ای نیست. در بخشی از مطلب او آمده که «اگر جبهه اصلاحات خود را یک تشکل سیاسی می‌داند باید به لوازم کنش سیاسی ملتزم و متعهد باشد. یکی از این لوازم هم پاسخگویی به رأی دهندگان و بدنه اجتماعی اصلاحات است. اگر در آینده هر کدام از این رأی دهندگان درباره عملکرد دولتی که رئیس‌جمهورش کاندیدای اختصاصی شما بود انتقادی داشتند یا باید مسئولیت بپذیرید که بدون دخالت در فرایند ساخت دولت نمی‌توانید یا باید مسئولیت نپذیرید که وقتی کاندیدای اختصاصی داشتید نه منطقی است و نه اخلاقی. باید سیاست‌ورزی حرفه‌ای و کامل را بیاموزیم، نامزد اختصاصی یعنی در صورت پیروزی دولتی که مسئولیتش با شماست... لطفاً مسئولیت پذیر و بالغ، سیاست‌ورزی کنید».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار